Kärleks funderingar

Jag och mamma satt och snacka idag när vi käka lunch om kärleken.

Shit va kompicerat egentligen!!

Jag menar hur blir man kär? och vad gör att man blir kär i just den personen? Är det som forskarna säger att det är kroppsdoften? Att vissa passar bättre än andra beroende på den genetiska reglen?
Eller kan det vara i ens egna livs situation?
Om det är stressigt och mycket komplicerade saker som händer i ens liv att man inte blir kär utan bara stressar förbi den personens egenskaper....

Jag tror jag är kärlekshandikappad....både på att ge och att ta emot.

Man måste tydligen lita och ge sig hän...varför är det så svårt? Hellre ha känt och levat än att inet gjort det alls

Ja visst är det strange?

Kommentarer
Postat av: maria

kärleken kommer när den kommer! och stannar den kvar är det rätt typ av kärlek! fast den kan ju för ändras i takt med att vi förändrar oss.man kan uppleva olika kärlekar och det är bra att ha med sig i ryggsäcken till nästa kärlek! Och till sist när vi är riktigt vuxna kanske den stannar för evigt-tills döden skiljer oss åt. Se det som en resa där man utbyter olika erfarenheter med varandra.

2007-04-05 @ 16:59:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback