Solen kan lätt håna oss..

dödliga..
Om man kollar på hur desperata vi är efter lite solsken på våra trynen, var nämligen på Långholmsbadet idag...
Man såg hur mammorna nästan drog i barnens armar för att få de bästa platserna vid solen och gick i etthundraåttio så att barnen såg ut som små trasdockor för vinden..
Hur alla kvinnorna gick power-walk och rörde sig så där skojsigt när dom närmade sig stranden samtidigt som de med hökögon spanade in alla små glipor blad folkmängden vid stranden..
Männen gick efter bärandes med allt och om de hade en hand ledigt så hade dom en så kall öl i handen att det rann vatten från flaskan...eller så gick dom extremt långsamt och insöp varje tum naken hud de kunde avnjuta (eftersom de såååklart trodde att man inte kunde se deras stirrande blickar genom solglasögonen)

Om jag var solen skulle jag nog leka pickaboo....och se hur alla rusar hem och beklagar sig när jag gömmer mig och hur alla rusar och trampar över alla för att komma först till stranden när jag (solen) kikar fram...

Så nu undrar du säkert, vad var Pepita för typ då?
Jo: Jag gick sakta mot mitt mål...och insöp varje tum av naken hud som jag kunde se av de spännsiga killarna som svalkade sig med en öl och hur det avdunstande vatten från flaskan rann ner på deras nakna bröstkorg...då jag fick känna en vind som skapades av en mor med sitt barn som gick i turbofart. Då insåg jag att jag kanske inte ska söla utan skyndade mig fram till en liten avskild vrå...och väntade på att tjejerna som höll på att packa ner sina saker för att gå skulle bli färdiga..la mig til rätta och somnade!

Nattis

over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback