CHOCKTILLSTÅND!

Tjohooo!
Jag var grymt arg på com hem igår, dumma dumma! Deras dåliga sändare pajar för mig jämnt, skulle skriva världens bästa inlägg men icke sa nicke..jag fick inte!
Vaddå? Jo jag är internet beroende...jag fick inte min dos igår och klättrade på väggarna, så ren desperation så åkte vi till casablanka och hyrde två rullar (som jag nu måste åka och lämna tillbaka).
de två rullarna kan jag ta och rekommendera!
(Kanske ska börja med det eftersom jag ser så många rullar! *a found a mission with me life*)

Quinceanera (Oskuld ,på svenska) genre: Drama speltid: ca 89min
Den var mycket bra, trodde  jag skulle få gråta mer än vad jag fick göra men det var en grymt bra rulle som jag lätt skulle kunna se om igen, eftersom den var så känslosam. Man tog till sig familjen och situationen.
Jag ger den:
4:a av 5 möjliga Pepitas.
SE DEN!

Talladega Nights, The ballad of Ricky Bobby genre: actionkomedi (wha??) speltid: 1tim .56min
En mycket oseriös och tonårshumor med allt det inkluderar, dvs svordommar och mycket sexuella antydningar.
En helkul film och man vill se en film som får dej att skratta som bevis & butthead.
Bra tidsfördift men ingen kvalitets komedi
2,5 av 5 möjliga pepitas
se den om du vill.....

Så nu till det huvudsakliga...
Mitt under talladega bights så ringer min mobil, Pepita känner inte igen numret och eftersom den inte finns kvar i telefonboken måste det vara någon jag inte känner så väl...men vad ödet hade för mig hade jag inte kunnat bli förberedd på!
Det var T!!!!! Shit, det var typ 1år sedan han hörde av sig, och klart som fan att han ska vara full när han väl ringer dessutom. Det började så här:
T Tja! Det är T!
P-vem?
T-T, du vet! Din gammla kompis T?
P-Vilken gammal kompis T?
T-Ja, T som gick på MG med dig?fd klasskamrat?
*poletten föll ner*
Han var i malmö och eftersom det var så länge sedan vi snackat så visste inte han att jag flyttat hem till sthlm igen. Han ville ses, ville festa med mig, medan han höll på snacka som om vi var bästa vänner som inte hörts på nån månad så står jag där med luren mot örat och tänker: va feeeen?? *chock*
Då slänger jag ur mig:" Du är konstig!"
Ja det enda festliga svaret jag får är: "Jo jag vet, jag är fett konstig"
(vem säger fett?)
Han ville iaf att vi skulle höras igen efter att han kommit hem från malmö men det tror jag inte jag ställer upp på, han är allt för konstig för att jag ska orka igen. Jevla krejsi person!! Vi avslutade inte allt som bästisar direkt men men....kul att det skedde nåt konstigt för att bryta en vardagssituation...slutade såklart med att Pellie och jag snackade om det i 15min efter avslutat samtal (eftersom hon var lika chockad som jag...)

Ja det var typ det...kul va?
Igår var det planerat att jag skulle sova borta men det blev inte så, tråkigt nog men what 2 do?
Så det blev tvätta kläder och laga god mat!
Hörrö people!
Ni som bjuder hem mig och vill bjuda på nåt gott....som glass så ska ni veta att GB äääntligen har börjat göra gräddglass med mindre än 0.2%laktos!! Den smakar smaskens också! Så jag gjorde milkshake till efterrätt...i'm tha best i know ;)

Nu ska jag fortsätta med mig liv..

Beam me up scotty


Kommentarer
Postat av: Oskar-Nörde Axelsson

Vet inte ens varför jag skriver det här, men, frasen "Beam me up Scotty" uttalades aldrig av Captain Kirk. Det närmaste han kom var "Scotty, beam me up", men vanligtvis löd frasen "Captain Kirk to Enterprice, beam us up Scotty".
Nu med detta är inte sagt att du syftade på Kirks uttalande, utan ett mer allmänt uttryck som under åren blivit Kirks, men egentligen inte är det.
Well well, jag gillar inte ens Star Trek, så varför är jag så nördig? hmm

2007-06-14 @ 02:02:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback