Har jag tiggarögon?

I söndags när jag och E var i stan bland tätlen som var uppe vid sergel så såg vi folk gå runt med "churros". Genast vattnades det i munnen och jag och E var on a mission!
Men eftersom alla tälten var så tätt intill varandra plus en hel massa människor, så var det inte så enkelt. Så till slut innan tålamodet tog slut gick jag fram till ett par som såg trevliga ut ( med andra ord såg dom inte att komma ifrån stockholm) och frågade:"Ursäkta, men vart har ni köpt dom där?" *pekade på deras churros*
"Vi köpte det på ståndet runt hörnet ner till vänster....MEN det är en jääääätte lång kö och vi har redan ätit så mycket så om du vill så ta bara för dig! " *sa båda i kör*
Jag blev så paff att jag tackade men jag kunde ställa mig i kön men de insisterade " Annars kommer vi vara tvungna att slänga dom"
Jahapp
...såååå jag tog en :) Gick fram till E som skrattade åt hela situation ( han stod såklart en bit ifrån!) och tog av halva churron.

Idag så skulle jag handla en frullemacka, den kostade 20. Jag sa "ok, kanske någon annan gång :)" Då sa hon, "hur mycket har du?"
Jag:" 17kr"
Hon: " Men det e klart att du ska få köpa den, här ta den som är lite finare, med solrosfrön!"

Jahapp, en macka som kostade 22 för 17 spänn, JUSTE!

Kommentarer
Postat av: Lellan

Charmen runs in the family ;)

2008-09-24 @ 09:34:31
Postat av: nina

skriv i bloggen förifeeeen ;P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback