Modeblogga

Jag har ju min arbetsblogg på peppmedia.se, sen så har vi denna blogg.
E har fler ggr än EN sagt att jag borde modeblogga, har sugit lite på det och ja varför inte? Inge seriöst då men kan vara en kul hobby!!

Så nu ska det pingas,knuffas och förhoppningsvis länkas överallt.

Men jag hoppas verkligen att modekedjorna ser, att även om jag mer än gärna bloggar om MIN klädsmak önskas det fortfarande en massa kommunikation från dem. Som t.ex. en blogg från deras sida? Rss-prenumeration kanske?

Herrmode, är/har du kille?

Ja då kommer du gilla denna blogg, för jag skriver nämligen inte bara om mode för tjejer med "dagens outfit" utan om herrmode eftersom jag älskar leta kläder till min baby.

Så över till mode och köpen som ska och har gjorts.

E fyllde år igår, då fick han ett par väldigt så fina chinosbyxor, kan säga att det är inte lätt att köpa byxor till honom eftersom han har korta ben men muskelös. Det kan inte vara ett par raka byxor eftersom benen då ser mycket kortare ut. 
Tips: Tänk på att ju vidare byxorna är, desstomer minskas längden. Inget smickrande för killar eftersom dem inte kan fixa till benen med klackar. ;)

Jag letade i en evighet efter de perfekta chinos för honom och hittade tillslut ett par på Filippa K, smala ben och fina detaljer. (tro mig, hade jag hittat billigare med samma kvalité hade jag slagit till!) Det fanns beige,mintgröna,marinblå och orange. Jag slog till på ett par tidlösa, nämligen beiga. Dem är ganska små i stl så jag köpte en stl större.
Här:Helbild på byxorna      Detaljer, kolla på sömmen!   Framsida på byxorna.  
        detaljer      

Ska be E att ta på sig dem ikväll så får ni se hur dem sitter på! ;) Kommer bli grymt snyggt med dem uppkavlade och vita converse,sen kan man variera med överdelar. Själv tycker jag inte om pike-tröjor till chinos är lite fööör mkt prepp, men det är en smaksak. Hellre en vanligt rundad hals tisha.

Jeanstights


Själv så köpte jag ett par grymt sköna jeanstight på Vero Moda, tyvärr har inte Veromoda en så bra hemsida, ingen blogg heller. *skärpning veromoda* Nu kom peppmedia-gaby fram men det var tvunget!

Tyckte om färgen, och detaljerna dvs. dragkejda vid anklarna. Finns i ett flertal färger, allt från vitblå (sönderblekta) till klarblå och svarta. Jag köpte i grått eftersom jag har korta och "stabila" ben, inget smickrande med ljusa jeans då.

Helhetsbild. Blixtlås, färgen ser man tydligare också.     Fickor på baksidan.
detaljer fickor


Nu ska jag tillbaka till shoppandet. nämligen en kavaj!
För mig är det INTE enkelt att hitta en kavaj, jag e kort,kurvig och har en svank som heter duga. Så man kan antingen se ut som: om man har en bulle på ryggen (svanken), om man lånat pappas kavaj eftersom man ser ut som ett barn, om man gått upp 25kg. 
Ett säkert kort är en midjekort kavaj meeen jag vill ha en mer tidlös kavaj,och jag vill såklart kavla upp ärmarna. 
Hittade en på GinaTricot, men eftersom Ginatricot.se har allt i flash (bu) är det svårt att visa upp så ni får vänta tills jag köpt den.

En annan sak däremot! LINDEX! Jag älskar Lindex sätt att titta på bloggare, jag länkar till dem och de länkar tillbaka! *applåderar* BRAAAA Lindex! Dock hade jag önskat att ni bloggade men men, man kan inte få allt.

Detta ska jag köpa idag: Lindex
Bh-Utan båge 129:- Bustier: 149:- *längtar*
Lindex Shop OnlineLindex Shop Online 
Sen måste man ha matchande trosor också från Lindex:
Highwaist trosor 79,50:-, jag kallar dem för grannypanty men fin!
Lindex Shop Online - Highwaist trosa
Bilder: Från lindex Shop Online

PHUUUU, nu måste ni vara trötta på innehållet. Men jag postar lite mer senare idag så att ni får se resultatet på kavajsökning och chinos!

Over and out




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback